فارماسیس، راهکاری یکپارچه برای رفع تمامی نیازهای مدیریت منابع سازمانها به خصوص شرکتهای داروسازی میباشد. با این سیستم امن، سریع و کارآمد، مدیران و کاربران میتوانند به راحتی، فرآیندهای سفارش مواد اولیه، حمل و نقل، تولید، بازرگانی و فروش، منابع انسانی، پیگیری و نظارت بر زنجیره تامین و … را سریع و دقیق، مدیریت و بهینه سازی کنند.
مزایای فارماسیس

پشتیبانی قدرتمند، پشتوانه شما
پشتیبانی سریع و تخصصی، از مزایای خاص راهکار فارماسیس است. بدون دغدغه از خدمات پشتیبانی، همیشه مشاورین و پشتیبانان فارماسیس را در کنار خود خواهند دید؛ هرچند آموزش اولیه دقیق، شفافیت و سادگی پرونده ها و فرم ها، نیاز به پشتیبانی را به حداقل میرساند. خدمات پشتیبانی تا هر زمان که فارماسیس انتخاب شماست، قابل ارائه خواهد بود.

راه اندازی در کمترین زمان
با توجه به دانش تخصصی و تمرکز تیم طراحی و پشتیبانی فارماسیس در صنایع دارویی، این راهکار به سادگی و در کمترین زمان میتواند میزبان شما باشد. دهها سال تجربه و همکاری تنگاتنگ با بزرگترین شرکتهای داروسازی ایران، در کنار توان تخصصی تیم، این راهکار را به ایدهآلترین گزینه برای صنایع دارویی معرفی کرده است.

پیادهسازی کامل از صفر تا صد!
زیرساخت مناسب در منابع انسانی و تکنولوژیک، لازمه موفقیت هر سازمان است. تیم فنی فارماسیس، با داشتن دانش، تخصص و توانایی و تجربه بالا در امور شبکه، سرور، ارتباطات، سیستم عامل، نرمافزار و مهندسی فرآیندها و منابع سازمانی، هرآنچه شما برای استقرار و استفاده از راهکار فارماسیس نیاز دارید را در اختیارتان قرار میدهند.

حرفهای و پیچیده در تکنولوژی؛ ساده در استفاده
پیچیدهترین و حرفهای ترین تکنولوژیهای روز صنعت نرم افزار و سخت افزار، بستری امن و سریع برای استفاده از راهکار فارماسیس در اختیار کاربران قرار داده است. سالها تجربه و تلاش تیم تولید فارماسیس، با کدنویسی استاندارد و دقیق، راحتی و سادگی در استفاده را به کاربران هدیه داده است.

سفارشی سازی مطمئن
اگرچه از دیدگاه کلی، فرآیندهای صنایع دارویی اشتراکات زیادی باهم دارند، اما هر سازمان، فرآیندهای سفارشی و مخصوص به خود خواهد داشت. راهکار فارماسیس با توجه به این نکته در کنار مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی، راهکاری خاص شما ارائه خواهد کرد که نتیجه آن اطمینان، دقت و سرعت است.

رهایی از وابستگی به ابزارهای جانبی
یکی از دغدغه های مدیران و کاربران، وابستگی به ابزارها و برنامههای جانبی نظیر اکسل بوده است. راهکار فارماسیس، با ارائه امکانات و گزارشات دقیق و بهینه، و اختصاصی برای مخاطبین، توانسته است این وابستگیهای را به صفر برساند. این مزیت بزرگ، در کنار یکپارچگی اطلاعات و برنامه ها، تمام دغدغه های شما را رفع خواهد کرد.
زیربرنامهها
فارماسیس راهکاری کاملا یکپارچه، برای برنامه ریزی منابع سازمان ها و شرکت های دارویی است.در این راهکار، شما معنای واقعی سیستم یکپارچه را تجربه خواهید کرد.فارماسیس شامل زیربرنامه ها و ماژولهای متنوعی است.

بازرگانی خرید و فروش
پیشنهاد خریدهای صادره از سوی انبار پس از بررسی و اخذ تأئیدیه از مقامهای مجاز و صدور مجوز خرید ، بطور اتوماتیک در اختیار این واحد قرار میگیرد تا ضمن انجام بررسیهای مختلف ، موضوع خرید را با فروشنده مورد نظر نهائی نموده و سفارش خرید آن را که شامل نوع خرید(داخلی،خارجی)،فروشنده، نحوه پرداخت و مقدار خرید (و سایر اطلاعات دیگر) میباشد ایجاد نمایند. سیستم بطور اتوماتیک اجازه خرید بیشتر از مقدار درخواستی انبار را نمیدهد (همچنین به انبار نیز اجازه رسید کالا بیشتر از مقدار سفارش شده توسط سیستم خرید داده نمیشود) . از ویژگیهای بارز در این زیر سیستم ، ارائه گزارشات online از آخرین وضعیت جاری خریدهای خارجی ، پرداختهای انجام شده از سوی واحد مالی جهت هر سفارش ، ریز اطلاعات خریدهای انجام شده از یک کالا و یا خریدهای انجام شده از فروشندگان طی دوره مورد نظر میباشد.

انبار و مدیریت کالا
در این زیرسیستم :
- مواد اولیه و بسته بندی ورودی به تفکیک شماره بچ سازنده در سیستم ثبت میشوند و ارائه آن به تولید و یا برگشت آن نیز بر اساس شماره بچ سازنده میباشد تا بتواند براحتی قابلیت شناسائی و ردیابی را در اختیار کاربر قرار دهد.
- ثبت هرگونه نقل و انتقال با تولید نیز میبایست علاوه بر مشخص نمودن شماره بچ سازنده کالا ، شماره بچ محصول تولیدی نیز مشخص شود.
- قابلیت ردیابی استفاده از یک بچ سازنده خاص از یک کالا در هر بچ محصول در اختیار کاربر قرار داده میشود.
- ارائه گزارش کاردکس کالا ،
- گزارش کاردکس کالا جهت هر بچ سازنده از کالای ورودی

برنامه ریزی و کنترل تولید
در این زیر سیستم:
- تعریف و ایجاد ایستگاههایکاری تولید و ماشینآلات مورد استفاده در آنها
- چرخه تولید محصولات و ماشین ساعت و نفرساعت استاندارد تولید هر محصول در هر ایستگاه و روی هر ماشین
- گروه و علل توقفات
- برنامههای سال ، ماه ، هفته و روزانه الزامی میباشد
- جهت تولید هر محصول
- یک شماره بچ تعریف میشود که با توجه به فرمولاسیونهای مجاز تعریف شده توسط مسئول فنی جهت یک بچ کامل آن محصول، میتوان ضریبی از آن را انتخاب تا حواله مواد توسط سیستم و بطور مکانیزه صادر گردد(صدور مکانیزه حواله مواد ضمن جلوگیری از استفاده اشتباه از فرمولاسیونهای غیرمعتبر و غیرقابل قبول مسئول فنی موجب محاسبه دقیق اقلام و مقادیر استفاده از آنها و اطمینان از رعایت قاعده FEFO و عدم اشتباه کاربر در استفاده از مواد تاریخ گذشته میشود).
- کلیه اطلاعات مربوط به تاریخ و زمان شروع پروسه تولید
- توقفات بوجود آمده(در زمان بروز توقف،زمان و دلیل توقف بطور همزمان در سیستم ثبت شده و در صورتی که توقف بوجود آمده از نوع توقفات فنی باشد،فرم مربوط به درخواست انجام تعمیرات ، به چاپگر واحد فنی ارسال می گردد)
- ثبت نتایج کمی که مشخص کننده مقدار تولید شده از زمان شروع تا زمان ثبت نتیجه مشخصات پرسنل و سهم آنان در مقدار تولید شده می باشد و نهایتاٌ تاریخ و زمان پایان آن مرحله از تولید بچ محصول در سیستم ثبت می گردد.
- محاسبه نیاز مواد و MRP
- ارائه گزارشات Online از آخرین وضعیت کاری ماشینآلات تولید
- مقایسه نفرساعت و ماشین ساعت واقعی و استاندارد
- مدیریت مکانیزه مهلت مصرف موجودی مواد
- ارائه گزارشات لازم
- مقایسه انحراف تولید و بودجه تعریف شده
- بررسی گرافیکی آخرین وضعیت توقفات ماشینآلات تولید
- ارائه نمودار پاراتو

تعمیرات و نگهداری
در این زیر سیستم :
- تعریف و گروه بندی هر یک از ماشینآلات
- ابزار و تجهیزات موجود در سازمان (اعم از تولیدی ، تأسیساتی ، تست و اندازه گیری و سایر گروه های موجود بصورت ساختار درختی) فعالیتها و دوره زمانی انجام آنها را نیز جهت هر ماشین یا زیرمجموعه آن ، مشخص میکنند.
- سیستم میتواند بطور لحظهای آخرین وضعیت انجام تعمیرات پیشگیرانه را در اختیار کاربر قرار دهد.
- انواع فعالیت های انجام شده روی هر گروه از ماشین آلات
- انواع فعالیت انجام شده روی هر ماشین
- انواع فعالیت هر یک از پرسنل فنی
- انواع درخواست های متفرقه واحدهای مختلف شرکت

آزمایشگاه های کنترل
در این واحد ، لیستهای کنترلی مربوط به آیتمهائی که باید کنترل شوند( استانداردها و مقادیر مجازشان) را جهت تک تک مواد و هر مرحله از تولید هر محصول تعریف نموده و دستورکار این واحد بطور مکانیزه با اعلام ورود کالا به شرکت(توسط انبار) یا اتمام یک مرحله از تولید یک بچ محصول(توسط تولید) و یا کنترلهای تست پایداری(کالای موجود در انبار و یا محصول تولید شده) توسط سیستم تهیه میگردد.همچنین در این زیر سیستم ، موضوعاتی از قبیل P.M.Q.C یا P.Q.R که بر مرور کیفیت محصول تأکید دارد و مرور کیفیت کالاهای مورد استفاده در تولید محصول نیز لحاظ شده است. پرونده الکترونیکی بچ محصول شامل ردیابی و شناسائی محصول و مواد با ارائه تاریخچهای کامل از اطلاعات خرید مواد مصرفی در بچ مورد نظر ، کلیه اطلاعات کنترل کیفی و برگه آنالیز اقلام مصرفی ، انبارش ، مصرف ، فروش و سایر اطلاعات که میتواند در موضوع Recall نیز امکان دسترسی به کلیه اطلاعات مورد نیاز را به سهولت در اختیار کاربر قرار میدهد و همچنین مدیریت مکانیزه تستهای پایداری مواد و محصول و تهیه گزارشات نموداری و گرافیکی لحظهای از کنترلهای حین تولید(I.P.Q.C) نیز از دیگر قابلتهای این زیر سیستم میباشد.

مسئول فنی
در این زیر سیستم :
- فعالیتهای تعریف فرمولاسیون تولید یک بچ محصول(بر اساس پروانه تولید اخذ شده از وزارت بهداشت ، بچ سایز ، مهلت مصرف و مواد لازم و میزان آن تعریف شده است)
- ارائه مجوز استفاده از آن
- صدور مجوز رسید قطعی محصول از تولید به انبار محصول
- صدور مجوز فروش محصول
- اعلام نظر در مورد پروفرماهای خرید خارجی
- اعلام نظر قطعی در مورد مواد و محصولات رد شده
- بطور مکانیزه و Online با سایر زیر سیستمها انجام میپذیرد و تأثیرات آن در کلیه پروسههای مرتبط اعمال میگردد.

حسابداری صنعتی
در این زیر سیستم :
- تعریف اقلام هزینه(مقوله قلم هزینه یکی از ویژگی های خاص در طراحی این نرم افزار می باشد که با استفاده از آن می توانیم گروهی از حسابهای مالی و یا گروهی از کالاهای انبار را به قلم هزینه های مختلف که خود قلم هزینه ها نیز دارای نوع های مختلف می باشند .
- ارتباط داده که این امر ضمن افزایش قدرت سیستم در موضوع شناسائی انواع هزینه ها ، نقش بسزائی در بالا بردن دقت سیستم در موضوع بهای تمام شده دارد.
- ارتباط آن با حسابهای مالی و کدهای کالا
- مراکز هزینه و نوع آنها نیز تعریف شده و به واحدهای سازمانی تعریف شده در نیروی انسانی مرتبط میگردند.
- مبانی و مقدار تسهیم هزینههای مراکز هزینه دهنده و گیرنده نیز میبایست تعریف گردند.
- در پایان هر ماه عملیاتی(پس از صدرو سند مکانیزه حقوق و استهلاک) به همراه جمعآوری مکانیزه اطلاعات کارکردی پرسنل ، نفر ساعتهای ثبت شده کار در هر ایستگاهکاری تولید بر روی هر یک از مراحل بچهای محصولات تولیدی نیز محاسبه و جابجائی پرسنل بین مراکز هزینه(ثبت مالی سند جابجائی پرسنل نیز بصورت مکانیزه صادر می گردد) مشخص می گردد و پس از محاسبه نسبتهای سهم داده یا گرفته شده(روش تسهیم در این سیستم خطی نبوده و بصورت حل یک دستگاه چند معادله چند مجهول عمل میشود تا موضوع تسهیم با دقت بالا انجام پذیرد) مراکز هزینه دهنده و گیرنده ، کل هزینههای واقعی هر مرکز هزینه به تفکیک هزینه های مواد ، دستمزد و سربار (به تفکیک ثابت و متغییر) مشخص شده و بهای تمام شده واقعی بچ به بچ محصولات با توجه به نفر ساعت صرف شده در هر ایستگاه کاری و به تفکیک هزینههای مواد،دستمزد،سربار،هزینههای مالی و هزینههای اداری تشکیلاتی محاسبه و در نهایت سند مکانیزه بهای تمام شده صادر میگردد.بدین ترتیب بهای تمام شده واقعی هر مرحله از تولید هر بچ محصول مشخص و در این رابطه گزارشات مختلف از جمله سود و زیان صنعتی در اختیار کاربر قرار میگیرد.

حسابداری مالی
فعالیت های در نظر گرفته شده در این زیر سیستم شامل:
- صدور مکانیزه اسناد مالی مربوط به فروش(پس از صدور صورتحساب مشتری در واحد فروش ، کلیه اطلاعات جهت ثبت مکانیزه مالی آن موجود میباشد)
- اخذ گزارشات مربوطه همانند گزارش فصلی فروش و مالیات و عوارض فروش
- ثبت صورت حساب های فروشندگان کالا و خدمات و صدور مکانیزه اسناد مالی مربوطه
سیستم بطور اتوماتیک،اجازه ثبت چند باره یک صورتحساب فروشنده را نمیدهد همچنین در صورت صدور سند مالی جهت هر صورتحساب،امکان اعمال تغییر در صورتحساب و یا صدور سند مالی مجدد نیست.همچنین در زمان صدور سند مالی، میبایست رسید انبارهای هر صورتحساب که قبلاٌ با قیمتهای مشخص شده در سفارش خرید، قیمتگذاری شدهاند نیز به صورتحساب مربوطه ارتباط داده شود ، بدین ترتیب با مشاهده هر سند مالی میتوان به شماره رسید انبارهای مربوطه رسید و همچنین در مشاهده اطلاعات رسید انبارها نیز شماره سند مالی ثبت شده جهت آن رسید انبار نمایش داده میشود.
- امکان ارائه Online گزارشات مربوط به خرید و مالیات و عوارض خرید جهت ارسال به دارائی
- ثبت اطلاعات وامها و صدور مکانیزه اسناد مالی
- اخذ وام و پرداخت اقساط
- تهیه Online کاربرگ مربوط به وامها
- ثبت و صدور مکانیزه اسناد مالی مربوط به اسناد دریافتی
- دستور پرداخت ها
- اسناد تضمینی
- صندوق و تهیه گزارش Online نقدینگی
- محاسبه حقوق و صدور مکانیزه سند مالی آن
- حسابداری کارکنان
- صدور مکانیزه سند مالی بازخرید محاسبه شده پرسنل در نیروی انسانی،
- کلیه فعالیتهای مرتبط با سهام
- ارائه کلیه گزارشات دفترداری

مدیریت منابع نیروی انسانی
در این زیر سیستم، واحد سازمانی هر یک از پرسنل با مراکز هزینه تعریف شده در حسابداری صنعتی مرتبط میباشد و بدین ترتیب علاوه بر امکان شناسائی جابجائی پرسنل بین مراکز هزینه ، میتوان براحتی هزینههای هر مرکز هزینه(اعم از دستمزد و مصرف مواد و کالا) را در پایان هر ماه عملیاتی شناسائی نمود. سایر موضوعات نیز شامل:
- ارائه فرمول افزایش سنواتی حقوق
- صدور مکانیزه احکام
- محاسبه کارکرد
- ایجاد مکانیزه کارت مرخصی
- گزارشات مختلف
خدمات
یک سامانه نرمافزاری یا راهکار سازمانی، هرقدر هم که قدرتمند و پایدار باشد، نیازمند خدمات حرفهای و مطمئن میباشد. در این راستا، تیم تخصصی شرکت مهندسی پایاسیس، خدمات حرفهای زیر را به مشتریان راهکار فارماسیس ارائه میکنند و اعتقاد ما بر این است که خدمات متمایز، روح فارماسیس است.
از دیدگاه مشتریان
بزرگترین سرمایه فارماسیس، نظر واقعی کاربران و مشتریان این راهکار است: